17.06.2006 YAZDIĞIM MAKALE 7 YIL GEÇMİŞ YOL HALA BİTMEDİ
Yol,gelişmenin,kalkınmanın
ve medeniyetin başlangıcıdır.Asırlardır
böyle oldu.Bu gün de böyle,yarında böyle olacak.Geçmiş
yüz yıllarda dünya ticaretinin ana yolu İPEK
YOLU idi.Ve irili,ufaklı insan topluluklarından devletlere kadar
hemen hepsi ipek yolu üzerinde hayatlarını sürdürdüler.Ta ki
Ümit burnu keşfedilip
batı ile doğunun
arasında bir deniz yolu keşfedilene
kadar.Asırlardır Anadolu’da yaşayan
ve dünyaya hükmeden atalarımız Asya'nın zenginlikleri ile Avrupayı birleştiren
ipek yolunu iyi değerlendirmişler.
Hanlar, kervansaraylar ve güvenlik birimleri ile İpek
yolu kazanç kapısı olmuştur.Günümüz
ipek yolu ise geçen hafta hizmete giren Bakü-Tiflis-Ceyhan petrol
boru hattıdır.Ülkemize katkılarını önümüzdeki yıllarda daha
iyi anlayacağız.Ülke
ve dünya ticaretinde “yol”un ne kadar önemli olduğunu
biliyoruz.Bunun bölgemiz karşılığına
bakmak istiyorum.
Hafta
sonu Bayındırlık bakanı Sn. Faruk Özak'ın Batı Karadeniz
Bölgesi gezi programının Ereğli
ayağındaki
programına katıldım.Deli hakkı-Subaşı-Kızılca
pınar-Ormanlı güzergahı gezildi.Yapılan yol çalışmaları
yerinde ve bizzat incelendi.Yapılacak çalışmalar
için vatandaşlarla
görüş
alış
verişinde
bulunuldu.
Muhtarlar
ve belde belediye başkanları
kendi yol ve alt yapı çalışmaları
için Sn. Bakandan destek istedi.Ülke gerçekleri dahilinde
yapılması gerekenlerin en üst düzeyde olacağını
ifade eden Sn. Bakan incelemelerinden sonra bölgemizden ayrıldı.
En
az yarım asırlık bir proje olan EREĞLİ-DEVREK
yolu çalışmalarına
başlanmış
olmakla beraber gerçek değeri
ve önemi anlaşılamadı
kanaatindeyim.Ereğli-Devrek
yolu üzerinde köylere sadece ulaşım
imkanı sağlayacağı
düşünülüyor.Halbuki
bu yol,geçmişte
İpek
Yolu ne ifade etmişse
ve günümüzdeki B-T-C petrol hattı ne ifade edecekse EREĞLİ-DEVREK
yolu da bölgemiz için aynı ölçüde değer ifade etmektedir. Eğer
bu yolun önemini ve değerini
iyi anlayabilir,anlatabilir ve bitirilebilmesi için çalışırsak
TTK’ya yer altı işçisi
olmak için yöre gençlerinin yarış
yapmasına ihtiyaç kalmaz.Ve dolayesiyle de küçük hesapların
kavgasını yapmayız.
Ereğli-Devrek
yolu planlandığı
gibi bitirildiğinde;Ereğli
limanı iç Anadolu bölgesinin denize ve dolayesiyle dünyaya açılan
penceresi olur.Yük taşımacılığından
yolcu taşımacılığına
kadar hepsi bu yol üzerinden yapılır.Sanayi malzemesinin nakli ile
üretilen malın pazarlaması da bu yol üzerinden yapılır.Kurtuluş
savaşı
yıllarında Ereğliyi
Ankara’ya bağlayan
yol bu yol idi.
Bölge
vatandaşı,köy
muhtarı,belde belediye başkanları,ilçe-il
yöneticileri ve yöre milletvekillerinin de gayretleri ve
öncülüğünde
bu yol bir an önce bitirilmelidir.Saygılarımla.17.06.2006
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder