25 Ağustos 2013 Pazar

EREĞLİ-DEVREK YOLU

17.06.2006 YAZDIĞIM MAKALE 7 YIL GEÇMİŞ YOL HALA BİTMEDİ



Yol,gelişmenin,kalkınmanın ve medeniyetin başlangıcıdır.Asırlardır böyle oldu.Bu gün de böyle,yarında böyle olacak.Geçmiş yüz yıllarda dünya ticaretinin ana yolu İPEK YOLU idi.Ve irili,ufaklı insan topluluklarından devletlere kadar hemen hepsi ipek yolu üzerinde hayatlarını sürdürdüler.Ta ki Ümit burnu keşfedilip batı ile doğunun arasında bir deniz yolu keşfedilene kadar.Asırlardır Anadolu’da yaşayan ve dünyaya hükmeden atalarımız Asya'nın zenginlikleri ile Avrupayı birleştiren ipek yolunu iyi değerlendirmişler. Hanlar, kervansaraylar ve güvenlik birimleri ile İpek yolu kazanç kapısı olmuştur.Günümüz ipek yolu ise geçen hafta hizmete giren Bakü-Tiflis-Ceyhan petrol boru hattıdır.Ülkemize katkılarını önümüzdeki yıllarda daha iyi anlayacağız.Ülke ve dünya ticaretinde “yol”un ne kadar önemli olduğunu biliyoruz.Bunun bölgemiz karşılığına bakmak istiyorum.
Hafta sonu Bayındırlık bakanı Sn. Faruk Özak'ın Batı Karadeniz Bölgesi gezi programının Ereğli ayağındaki programına katıldım.Deli hakkı-Subaşı-Kızılca pınar-Ormanlı güzergahı gezildi.Yapılan yol çalışmaları yerinde ve bizzat incelendi.Yapılacak çalışmalar için vatandaşlarla görüş alış verişinde bulunuldu.
Muhtarlar ve belde belediye başkanları kendi yol ve alt yapı çalışmaları için Sn. Bakandan destek istedi.Ülke gerçekleri dahilinde yapılması gerekenlerin en üst düzeyde olacağını ifade eden Sn. Bakan incelemelerinden sonra bölgemizden ayrıldı.
En az yarım asırlık bir proje olan EREĞLİ-DEVREK yolu çalışmalarına başlanmış olmakla beraber gerçek değeri ve önemi anlaşılamadı kanaatindeyim.Ereğli-Devrek yolu üzerinde köylere sadece ulaşım imkanı sağlayacağı düşünülüyor.Halbuki bu yol,geçmişte İpek Yolu ne ifade etmişse ve günümüzdeki B-T-C petrol hattı ne ifade edecekse EREĞLİ-DEVREK yolu da bölgemiz için aynı ölçüde değer ifade etmektedir. Eğer bu yolun önemini ve değerini iyi anlayabilir,anlatabilir ve bitirilebilmesi için çalışırsak TTK’ya yer altı işçisi olmak için yöre gençlerinin yarış yapmasına ihtiyaç kalmaz.Ve dolayesiyle de küçük hesapların kavgasını yapmayız.
Ereğli-Devrek yolu planlandığı gibi bitirildiğinde;Ereğli limanı iç Anadolu bölgesinin denize ve dolayesiyle dünyaya açılan penceresi olur.Yük taşımacılığından yolcu taşımacılığına kadar hepsi bu yol üzerinden yapılır.Sanayi malzemesinin nakli ile üretilen malın pazarlaması da bu yol üzerinden yapılır.Kurtuluş savaşı yıllarında Ereğliyi Ankara’ya bağlayan yol bu yol idi.

Bölge vatandaşı,köy muhtarı,belde belediye başkanları,ilçe-il yöneticileri ve yöre milletvekillerinin de gayretleri ve öncülüğünde bu yol bir an önce bitirilmelidir.Saygılarımla.17.06.2006 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder