T.S.O. MECLİS
TOPLANTISINI NEDEN TERK ETTİM(K)
2013 yılı mayıs
sayında Kdz.Ereğli T.S.O. seçimleri yapıldı.Bu güzel şehrimize hizmet etmenin
bir yolu da vizyon sahibi, misyonu olan,bilgili,eğitimli,kültürlü,ticari tecrübe ile dinamik gençlik bir araya gelerek oluşan gurupların
meslek odalarının yönetimine talip olmasıdır.Bu özelliklere sahip olduğunu
düşündüğüm 3 gurup seçim yarışına girdi.Büyük
bir cesaret ve özveri göstererek ticaret
yapan ,şehrin ekonomik sosyal ve istihdamına katkı veren 3000 e yakın TSO üyesi(bu sayı içinde
binlerce işçi çalıştıran,sadece ülkemizde değil dünya ticari hayatında da çok
önemli yeri olan ERDEMİR de var) ticaret erbabı,sanayici ve iş adamı sandığa
gitti.Üyeler 7 meslek gurubundan 4 ünde
şu an yönetimde olan guruba yetki verdi,3 ünde de benimde içinde bulunduğum
guruba yetki verdi.21 üyesi olan T.S.O
da 12 ve 9 olmak üzere iki guruplu meclis oluştu.
Bu güne kadar TSO
yönetiminin yaptığı(!) çalışmaların hiç birine engel çıkarmadık hatta Ereğlinin
yararına olduğuna inandığımız hususlarda da destek verdik.Amaç Ereğliye hizmet
olduğuna göre bunun kimin eliyle yapıldığının hiçbir önemi olmadığına inandık.
Bir yılın dolduğu şu
günlerde geriye dönüp baktığımızda fiili olarak olmayan ,lafta dahi birlik beraberlik anlayışını göremedik.Bu
süre içinde yapılan(aslında yapılmayan) çalışmalarla ilgili değerlendirmemi
başka bir yazı konusuna bırakarak 02.07.2014 tarihindeki aylık toplantıda meclisi
terk etme hususuna açıklık getirmek istiyorum.
Kdz.Ereğli TSO nun
aylık Meclis toplantıları her ayın son Çarşamba günü yapılıyor.Haziran ayının
olağan toplantısı ertelenmiş olarak
02.07.2014 de yapıldı.24.06.2014 tarihinde yapılması planlanan toplantı
davetinde olmayan bir madde eklendi gündeme.
“
5174 Sayılı Kanunun 80.Maddesi gereği, Bakanlığın izni ile kurulacak şirketlere ortak olma konusunun görüşülmesi”.
Gündemdeki sıra bu maddeye gelince 80. madde görevli
personel tarafından okundu ve görüşmeye açıldı.Ve bu maddeye istinaden “oda
yönetiminin yetki istediği “sözlü olarak ifade edildi.Yetkinin ne olacağı,ne
için kullanılacağı sorulduğunda ;Mahrem olduğu spekülasyonlara neden olacağı
için de açıklanamayacağı söylendi.Hatta şimdi bir şirket daha sonra da 4 şirket
kurulacağı ancak neler olduğu şimdiden açıklanamayacağı ifade edildi.Maddenin
bu şekli ile her hangi bir yetki istenemeyeceği,yetki istenmesi için yapılması
planlanan işlerin açık olarak ve yazılı bir şekilde meclis üyelerine bildirilmesi sonrası olabileceği söylendi.Çünkü
meclis üyeleri tüm oda üyelerini, hangi hak ve sorumluluklara ortak yaptığının
bilinmesi gerektiği ifade edildi.
Kısaca özetlediğim görüşme kamuoyuna yansıyan , hal ve
davranışları bilinen yönetim kurulu
başkanı Sn.Y.T. in sert tepkisine sebep oldu.Göreve başladığı ilk günden bu
yana gösterdiği agresif tavrı bu sefer kişisel hakaretler de içerince
toplantıda kalmanın yararı olmadığı kanısına varan üyeler spontane bir şekilde
toplantıyı terk etmek zorunda kaldı.
Bu toplantının dilek ve temenniler kısmında kamuoyuna
yansıyan TSO yönetim kurulu başkanı
Sn.Y.T in kavgacı üslubunun üyelerimize ve şehrimize yarar sağlamadığını
görüşmek isterdik.Hatta yeni yapılan kent konseyine TSO yu temsilen görev yapan
arkadaşımızı hiç toplantı yapmadan geri çekmenin gerekçesini konuşmak isterdik.Tartışmalar
arasında çok kısa olarak bu hususlar konuşuldu.Ancak agresif ve hesap vermez
tavrı ile ses tonunu yükselten Sn.Y.T.in sayesinde maalesef yeterince
konuşulamadı.Sonuç olarak Kdz.Ereğli TSO nın 21 meclis üyesinden 12 sinin
seçtiği yönetim kurulu başkanı Sn.Y.T in
agresif,kavgacı ,tek adamlık tavrının o makama uygun olmadığını düşünüyorum.
TSO yönetim kurulu başkanının ;Öncelikle seçilmiş tüm
meclis üyelerine saygılı,ön yargılarından arınmış,karar mekanizmalarını iyi
işleten,her konunun uzmanı olan kişilerin düşünce ve fikirlerine dikkate
alan,her şeyi ben belirimcilikten uzak bilmediğini bilen,görev ve
sorumluluklarını mevzuatları beğenmese de mevzuatlara uygun olarak yapan,masaya
yumruk vurarak değil muhatapları ile aynı masa etrafında bir birini
dinleyebilen,herkese saygılı,üyeleri arasında hiçbir ayrım yapmayan,üyelerinin
menfaatlerini gözeten,üyeler arasında sorun olduğunda yapılması gerekenleri
mevzuata uygun olarak işleten, hesap sorma hakkı olduğu gibi hesap verebilme
özelliklerine sahip,hizmet yaparken aklın ve ilmin rehberliğine inanmış biri
olmalıdır.
Kısaca yöneticilerde olması gereken özelliklerinden
bazılarını sıraladığım hususların hepsi aynı kişide toplanmamış olabileceği
gibi bunlardan çok daha fazlası da olanlar vardır.Demokrasinin güzelliği de
burada.Seçmenin iradesi kişilerin iradesinin üstünde olup görevini hakkıyla
yap(a)madığına inandıklarına demokrasinin denetim mekanizmalarını
işletmesidir.03.07.2014
Dr.M.Naci YALÇINKAYA
Kdz.EREĞLİ T.S.O. MECLİS ÜYESİ
Not:Son meclis toplantısında tartışma yaratan gündem
maddesindeki kanun maddesini kamuoyunun bilgisine sunuyorum.
5174 Sayılı Kanunnun 80 Maddesi:
Kamulaştırma, şirket ve vakıf kurma
Madde 80- ……
……
Odalar, borsalar ve Birlik, bu
Kanunda öngörülen ekonomik nitelikli görevlerini yapmak, meslek mensuplarının
müşterek ihtiyaçlarını karşılamak, meslekî faaliyetlerini kolaylaştırmak ve
mesleğin genel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak amaçlarıyla
sınırlı olarak ve Bakanlığın izni ile kurulmuş veya kurulacak şirketlere
iştirak edebilirler. Odalar, borsalar ve Birlik, amaçlarına uygun olarak eğitim
ve öğretim kurumları kurmak üzere vakıf kurabilirler.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder