4 Eylül 2019 Çarşamba

KAYYUM MU UZAKLAŞTIRMA MI?


KAYYUM MU UZAKLAŞTIRMA MI?

Siyaset gündemimizin önemli  konusu 3 Büyükşehir Başkanının İç İşleri Bakanlığı tarafından açığa alınması ve bunun yansımaları. Bahsi geçen 3 Belediye başkanı hakkında idari ve adli soruşturma-kovuşturmalar olduğu için anayasa ve yasalara uygun bir şekilde yine yasalara uygun olan bir süreliğine açığa alındılar. Ve itirazlar başladı. Başlayan itirazlar  bilinçli olarak konunun özünden uzakta yapılıyor. Yine her zaman olduğu gibi yalan yanlış kavram kargaşası ve konu bağlamı dışında çok bağıran-gürültü çıkaranlar ön almak istiyor.
Görevden uzaklaştırmalar Anayasanın 127 maddesi ve 5393 saylı Belediyeler Kanununun 47 maddesine göre yapılmış olup maddeler;
Anayasa 127 Madde-2 Mahalli idareler;
…..
  Mahalli idarelerin seçilmiş organlarının, organlık sıfatını kazanmalarına ilişkin itirazların çözümü ve kaybetmeleri, konusundaki denetim yargı yolu ile olur. Ancak, görevleri ile ilgili bir suç sebebi ile hakkında soruşturma veya kovuşturma açılan mahalli idare organları veya bu organların üyelerini, İçişleri Bakanı, geçici bir tedbir olarak, kesin hükme kadar uzaklaştırabilir.
…….
5393 sayılı Belediye Kanunu Madde 47;
Görevden uzaklaştırma
Madde 47.- Görevleriyle ilgili bir suç nedeniyle haklarında soruşturma veya kovuşturma açılan belediye organları veya bu organların üyeleri, kesin hükme kadar İçişleri Bakanı tarafından görevden uzaklaştırılabilir.
Görevden uzaklaştırma kararı iki ayda bir gözden geçirilir. Devamında kamu yararı bulunmayan görevden uzaklaştırma kararı kaldırılır.
….
KAYYUM ataması ile GÖREVDEN UZAKLAŞTIRMA bir birinden çok farklı uygulamalar olup atama öncesi ve sonrası yapılacak iş ve işlemlerde farklıdır. Bilerek ve isteyerek bu ikisini birbiri ile karıştırmak siyasi ahlaksızlıktır. Ne yazık ki bu ahlaksızlığı yapanların değirmenine su taşıyanlar da bir hayli fazla.
Yine bilerek isteyerek yapılan bir AHLAKSIZLIK daha var.”Efendim YSK, kayyum atanan(ki kayyum değil görevden uzaklaştırma var ve yerine vekaleten atama var) başkanlar için seçim öncesi gerekli araştırma ve incelemeyi yapmış ve seçilmelerine herhangi bir engel oluşturacak suçları olmadığına karar vermiş. Her biri savcılıklardan temiz kağıdı almışlar.31 Mart seçimlerinden bu yana ne kadar bir süre geçmiş ki kayyum atanıyor. Bu uygulama anti demokratik bir uygulamadır vs vs”. Öncelikle YSK var olan yasalara göre hüküm vermek durumundadır. Çok genel tabiri ile  bir kişinin mahkemesi devam etse bile  kesinleşmemiş sucu yoksa seçilme yeterliliğine sahip olur. Onun için seçimlere katılabilme yeterliliği seçim tarihi itibarı ile geçerlidir. Daha sonra bu yeterlilik kaybedilebilir de. Bu ayrı bir konu.
Asıl konumuz ise GÖREVDEN UZAKLAŞTIRILAN 3 BAŞKANIN 31 MART seçimlerinden sonra yaptıklarıdır. Yaptıkları eylem ve söylemler nedeni ile GÖREVLERİNDEN UZAKLAŞTIRILDILAR. Kayyım meselesine gelince.15 Temmuz terörist kalkışmasından sonra yapılan KHK ve yasal düzenlemeler sonrası bir uygulama olup konu hakkında bilgi edinmek isteyenler için akademik bir makale paylaşıyorum. https://dergipark.org.tr/download/article-file/312474    BELEDİYE ORGANLARINA “KAYYIM” ATAMALARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME* Prof. Dr. Ruşen Keleş Dr. Can Giray Özgül Ankara Üniversitesi Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Siyasal Bilgiler Fakültesi.
GÖREVDEN UZAKLAŞTIRMALAR  idari bir tasarruf olup itiraz yeri İDARİ MAHKEMELERDİR. Mahkemeler kısa sürede  yürütmeyi durdurma verebileceği gibi gerekli duruşmalardan sonra bu idari tasarrufu tamamen KABUL-RET EDEBİLİR. Tıpkı görev suçu işlediği düşünülen bir memurun soruşturması sonuçlanıncaya kadar açığa alınması gibi. Bu süre için her türlü özlük hakları saklı olup maaşının da 2/3 ünü de alırlar.
Sonuç olarak;
1-Görevden uzaklaştırma olup kayyum ataması yapılmamıştır.
2-Yapılanın, 31 Mart seçimlerinden sonra işlenildiği iddia edilen suçlarla ilgili bir uygulamadır.
3-Yasaları beğenmeyebilir anti demokratik bulabiliriz .Değiştirmek için mücadele edebiliriz. Lakin değiştirilene kadar uymak zorundayız. Yapılan işlem Anayasa ve yasalara uygundur.
4-İtiraz yeri İDARİ MAHKEMELERDİR. İtiraz ettilerse sonucunu beklemek gerekir.
5-En önemlisi ise başta görevden uzaklaştırılan 3 Başkan olmak üzere mensubu oldukları siyasi parti olan HDP  de dahil “ BİZİM PKK-YPG-PYD-KCK vs TERÖR ve ÖRGÜTLERİ İLE  ASLA VE KAT’A BİR İLŞİKİMİZ-İRTİBADIMIZ-BAĞIMIZ YOKTUR-OLMADI-OLAMAZ-OLMAYACAK TA  DEMEDİLER DEMİYORLARDA. Bunlara GÖNÜLLÜ AVUKATLIK YAPANLARIN BİR KISMI HARİÇ.
Görevden uzaklaştırma ve sonrası yaşananlar, kimin kimlerle iş tuttuğu, kimin teröre-teröriste  dolaylı-dolaysız destek olduğunu açık seçik  izah ediyor. Tabi ki bu değerlendirme  DÜŞÜNEN-AKLINI KULLANAN-SORGULAYANLAR içindir. 04.09.2019 Kdz.EREĞLİ

http://sakincalipiyade.com/haber/KAYYUM-MU-UZAKLASTIRMA-MI-/13619#h13619 04.09.2019 da yayınlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder